Het heeft betere ventilatie, verbeterde camera-integratie en een strakker uiterlijk dan zijn voorganger – en wordt standaard geleverd met MIPS.

Trevor Raab Gewicht: 275 g

De ideale helm voor: Rijders die een milde racehelm nodig hebben met hoogwaardige functies.

De Smith Trace vervangt de hoogwaardige Overtake-racehelm van het bedrijf, die aan het einde van de productie is stopgezet. Het behoudt de beste eigenschap van de vorige versies: Aerocore, panelen van een honingraatachtige substantie genaamd Koroyd waarvan wordt aangenomen dat ze de luchtstroom verhogen en, samen met het EPS-schuim, meer energie verbruiken bij een botsing. Maar vergeleken met deze Inhaalactie heeft de Trace een betere aerodynamica, verbeterde camera-integratie en een slanker uiterlijk.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. U kunt mogelijk precies dezelfde inhoud in een ander formaat vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun website.

De Trace (rechts) heeft een rondere vorm en betere ventilatie in vergelijking met het vorige model, de Overtake (links). Trevor Raab

Wat Is Er Nieuw ?

Ik heb de Overtake de afgelopen decennia gedragen tijdens herfst- en winterritten. En hoewel ik zijn vermogen om warmte vast te houden op koudere dagen waardeer, heb ik het altijd een beetje te warm gevoeld op warmere dagen. Smith lost dit op met de nieuwe Trace door twee open ventilatieopeningen (zonder Aerocore-panelen) aan de bovenkant van de helm toe te voegen die overtollige warmte laten ontsnappen en tegelijkertijd de luchtstroom vergroten om de koeling op warme dagen te verbeteren. Betere ventilatie betekent echter niet dat de Trace geen optie meer is voor ritten bij koud weer. Ik slaagde erin om het op koude dagen te dragen zonder een pet eronder te dragen, terwijl mijn hoofd voldoende warm bleef.

Het algehele uiterlijk van de Trace is ook slanker dan zijn voorganger. De vorm en plaatsing van de ventilatieopeningen creëren een afgeronde look die minder schuin naar de kofferbak staat zoals de Inhaal. (Smith beweert dat de nieuwe vorm minder weerstand genereert tijdens windtunneltests dan elke andere helm in zijn klasse.) De Trace biedt bovendien verbeterde brillenintegratie in het soort van opening tussen de buitenschaal en het Aerocore-paneel, waardoor er voldoende ruimte ontstaat om plaats te bieden aan de armen van je zonnebril via kanalen aan beide kanten.

De Aerocore-panelen verbeteren samen met Koroyd de prestaties van hun EPS-schuim bij een ongeval. Trevor Raab

Veel Beschermende Tech-MIPS, Aerocore, Koroyd, EPS

MIPS-een wrijvingsarme coating in de helm die een paar millimeter in alle richtingen schuift om rotatieschade aan je hersenen te verminderen in het geval van een crash, is standaard op de Trace. Net als de Aerocore-panelen van Koroyd, minibuizen die thermisch aan elkaar zijn gelast om te creëren wat lijkt op rietjes als je erop neerkijkt. Smith beweert dat door Aerocore toe te voegen, het EPS-schuim dat in de rest van de helm wordt gebruikt, meer energie kan absorberen bij impact. Hoewel deze constructie de neiging heeft meer warmte vast te houden dan wanneer de ventilatieopeningen volledig open waren, biedt de Trace nog steeds veel ventilatie- met de bonus van extra bescherming. Drie niveaus van hoogteverstelling plus een micro-verstelbaar Vaporfit-draaisysteem stellen u in staat om de helmen nauwkeurig af te stemmen.

MIPS wordt standaard geleverd op de Smith Trace. Trevor Raab

Algemene Vertoningen

Ik ben een grote fan van deze Inhaalactie en reed erin voordat de Trace opdook. Deze nieuwe versie heeft alle componenten die ik zo leuk vond aan de oude, in een aantrekkelijker, beter geventileerd en gebruiksvriendelijker pakket. De ventilatie is zo verbeterd, in werkelijkheid beschouw ik de Trace als een straathelm voor alle doeleinden die ik het hele jaar door kan pakken, ongeacht het weer en waar ik ook reis.