Reader's Rig. Sandro's OPEN UP

Hallo, ik ben Sandro. Ik ben gevestigd in Berlijn, Duitsland, maar ik kom oorspronkelijk uit een klein stadje in het midden van de Zwitserse Alpen (vooral bekend als de plaats die het Victorinox Swiss Army Knife uitvond en nog steeds produceert). Een paar jaar geleden ben ik serieus gaan fietsen. Mijn eerste rit was om door de stad te reizen en naar mijn werk te gaan. Maar ik merkte al snel dat ik verslaafd raakte door met de juiste (of onjuiste?) Mensen te rijden. mensen. Ik was verslaafd aan bikepacking, fietsen, gravelrijden en fietstochten toen ik de Torino Nice Rally reed. Sindsdien heb ik mijn rig gereden op Calum Munro’s inaugurele Roam Scotland Rallye. Het bracht me van Edinburgh naar Inverness. We hebben ook een paar bikepacking-tochten gemaakt door Bohemen. Mijn vrouw en ik reden van München naar Venetië.

Ik ben altijd gefascineerd geweest door het ontwerpen van producten die vereenvoudigen en dingen minder ingewikkeld laten lijken. Denk aan Bauhaus-architectuur, ontwerp van Dieter Rams voor elektronische producten van Braun in de jaren 70 (of de originele iPhone). Hele industrieën zijn tot op de dag van vandaag gebaseerd op deze ideeën en vormfactoren. Evenzo werd ik getroffen toen ik voor het eerst zag wat Andy en Gerard van OPEN de originele UP hadden gelanceerd. Ik werd getroffen door de onbeschaamde houding van de eigenaren van grindfietsen dat 1x aandrijflijnen de toekomst zijn. Het deed me denken aan de tijd dat Apple besloot de diskette voor altijd te schrappen.

Ingo Urban, die nu Chief Wahooligan is in Duitsland, was mijn gids. Hij had connecties met de OPEN-jongens en verkocht de frames vanuit zijn co-workingruimte, die vol zat met digitale marketinggoeroes en grafische ontwerpers. Voor ik het wist, was ik componenten aan het uitkiezen (een 650b-wielet vinden was toen niet gemakkelijk), en bracht toen de dag door in zijn werkplaats (vooraan zijn appartement) om de montage van de fiets te bekijken. Ken, de wondermonteur, was er ook om vragen te stellen.

Ik vond ook Kristin van Gramm Tourpacking om een set aangepaste tassen voor het frame te maken, die vandaag nog steeds sterk zijn! Een paar avonturen en krassen later werkte ik samen met de goede mensen van The Gentle Jaunt in Berlijn om mijn OPEN wat broodnodige liefde, aandacht en een paar upgrades te geven. Toen ik besloot om het op maat te laten schilderen, zou het onbeleefd zijn geweest om geen gebruik te maken van de gelegenheid om er een beetje bling aan toe te voegen. Betreed de Bombtrack carbon vork (meer montagemogelijkheden!), de Praxis Zayante Carbon Crankset, en de 4-Caliper HOPE V4 remmen.

Van lange audaxritten tot cyclocross in de nabijgelegen bossen, tot casual toeren, tot full-on bikepacking, ik moet nog iets vinden dat de OPEN niet kan doen. Bovendien krijg ik elke keer als ik ermee rijd een glimlach op mijn gezicht als ik het vakmanschap ken dat betrokken is bij het schilderen en de mensen die betrokken zijn bij het selecteren van de componenten en het monteren ervan.

  • Frame/Vork OPENEN
  • Velgen Boyd Jocassee Jocassee 650b, of Goldsprint 700c
  • Naven White Industries, 650b of Acros700c
  • Banden Teravail Cannonball 47mm of Rampart 32mm
  • Stuur Zipp service Course SL
  • Balhoofd Cane Creek
  • Crankstel Praxis Works Zayante Carbon
  • Cassette SRAM 10-42
  • Derailleur SRAM
  • Remmen Hope V4
  • Versteller(s), SRAM Force
  • Zadel Specialized Power Pro Elaston
  • Zadelpen Zipp Course SL All Black
  • Stem Zipp Service Cursus SL alle Zwart
  • Voortassen Salsa Anything Cradle met Gramm Drybag, Salsa Accessory Pouch
  • Frametassen Gramm Tourpacking
  • Achtertassen Ortlieb Zwart Limited edition
  • Accessoiretassen Gramm Tourpacking geschroefde bovenbuistas, DOM Gorilla Fork-Bags

Dit kleurenschema is geïnspireerd op de kleurstelling van Martini Racing, met name de Lancia Delta Integrale Rallye Car waar ik als kind graag naar keek met mijn broer. WRC-coureurs schakelen over van asfalt naar sneeuw naar grind naar zand en moeten al deze oppervlakken met dezelfde auto beheersen. Het leek me een goede vergelijking met mijn OPEN. Robert van Velociao ontmoette me op de Colle del Finestre. Hij had een informeel gesprek met Nico Bonanno, een Berlijnse framebouwer, toen Robert’s Breezer MTB zijn aandacht trok. Hij was degene die ik contacteerde met de Hey, zouden de Martini Racing-kleuren op een fietsframe werken? vraag, en jongen, ik denk van wel!

Stuur ons uw Bikepacking Rig