Dit Zijn De Meest Voorkomende Problemen Waarmee Forensen Op De Fiets Worden Geconfronteerd

Ik vroeg fietsforenzen: wat is het grootste probleem dat je als fietsforens hebt?

Ik ben een voorstander van fietsforenzen en wilde de echte problemen kennen waarmee gewone forensen te maken hebben. Hoe kan ik degenen helpen die net beginnen als ik niet weet welke problemen ze kunnen verwachten?

Meer dan 70 fietsforensen antwoordden en sommige antwoorden waren voorspelbaar, maar sommige waren verrassend.

De meest voorkomende problemen waarmee fietsforenzen worden geconfronteerd, zijn

  1. Omgaan met automobilisten
  2. Slechte wegomstandigheden en gebrek aan infrastructuur voor fietspaden
  3. Het weer
  4. Ander
  5. Gebrek aan motivatie om op de fiets te stappen en naar het werk te trappen

Dit is een grafiek die ik heb gemaakt met behulp van de antwoorden. Is het niet mooi?

Een Gedetailleerd Overzicht Van De Reacties

Er waren verschillende reacties, maar er zijn duidelijk enkele kernproblemen waar de meeste fietsforensen mee te maken hebben.

Dit zijn enkele van de reacties die ik kreeg. Hier is mijn mening over hoe pendelaars kunnen omgaan met deze veelvoorkomende problemen.

Automobilisten

Meer dan een derde van de reacties ging over het gedoe van het omgaan met automobilisten. Problemen met automobilisten varieerden van vijandig tot dat ze mij niet zien!

Een forens fietser gaf commentaar op het aantal keren dat een voertuig vergat zijn rechter signaallicht aan te doen en het op het laatste moment voor hem aan deed. Het lijkt erop dat nogal wat fietsforenzen dicht bij elkaar waren geweest.

Helaas kunnen we van automobilisten geen betere chauffeurs maken, maar we kunnen er wel voor zorgen dat automobilisten voorbereid zijn om met ons om te gaan.

Omgaan met voertuigen vereist dat u zich extra bewust bent van uw omgeving.

Houd er rekening mee dat andere voertuigen u mogelijk niet zien en wees voorbereid om te reageren als ze dat wel doen.

Je kunt jezelf ook beter zichtbaar maken door reflecterende kleding te dragen of knipperende rode lichten op je fiets te monteren. Je ziet er misschien uit als een kerstboom, maar automobilisten zien je eerder.

Als je geïnteresseerd bent, heb ik een lijst met tips geschreven om je veilig te houden tijdens je woon-werkverkeer. Veel van de tips hebben betrekking op het omgaan met automobilisten en u vindt ze misschien handig.

Hoe Ga Ik Om Met Boze Automobilisten?

Als je een regelmatige fietsforens bent, zul je uiteindelijk een boze bestuurder tegenkomen. Waarom zijn ze boos op je? Er kunnen veel redenen zijn voor hun woede, maar eerlijk gezegd is de kans groot dat je niets verkeerds hebt gedaan.

Robbie en ik zaten op een zomer op onze fietsen in Santa Barbara.

We reden in de stad op de rechterbaan die duidelijk was aangegeven voor auto’s EN fietsen. De enige ruimte op de weg waar we konden rijden was in de baan, want er waren geen fietsen alleen rijstroken. Rechts van ons stonden auto’s een voor een geparkeerd.

Dit alles om te zeggen, we hadden geen andere keus dan in de auto EN op het fietspad te rijden.

Terwijl de chauffeur vanuit het raam schreeuwde, stopte er een voertuig voor ons. Het lag voor de hand dat de bestuurder van de weg af wilde.

We overtraden de wet niet en we hadden niets verkeerds gedaan behalve fietsen. De kans is groot dat je op een gegeven moment in een vergelijkbare situatie terechtkomt.

Dus wat doe je als je wordt geconfronteerd met een boze chauffeur?

Negeren. Laat ze woeden en laat je er niet door storen. Blijf gewoon trappen en negeer het feit dat ze zonder aanwijsbare reden tegen je schreeuwden.

Probeer een gesprek met ze te beginnen.

Hoewel dit bij mij niet heeft gewerkt, heb ik af en toe geprobeerd een gesprek met chauffeurs tot stand te brengen.

In Santa Barbara werd de chauffeur vlak voor mij betrapt bij een rood licht. Zijn raam stond nog open en op de passagiersstoel zat een vrouw beschaamd te kijken.

Ik vroeg hem waarom hij boos was en vertelde dat we nergens anders konden rijden dan op de rechterbaan.

Ik wees er ook op dat duidelijk aangegeven stond dat we daar mochten rijden. Het was moeilijk, maar ik deed mijn best om niet over te brengen hoe boos ik op hem was. Hij was niet op zoek naar een gesprek en reed weg, mompelend dat hij van de snelweg af moest.

Schreeuw niet terug. Ik ben me ervan bewust dat sommige automobilisten ongegronde haat koesteren tegen fietsers. Het helpt de situatie niet om tegen ze terug te schreeuwen of ze de vinger te geven.

Het escaleert het conflict alleen maar en voedt de woede van automobilisten jegens fietsers. Hoewel het op dit moment moeilijk is, lanceer geen aanval op boze automobilisten. Wees de betere persoon en trap door.

Wegomstandigheden En Gebrek Aan Fietsinfrastructuur

Ik verbleef een paar maanden in Nederland en stond versteld van het aantal fietspaden dat het land met elkaar verbindt.

Fietsen is een integraal onderdeel van de Nederlandse cultuur. Ze hebben de infrastructuur om het te ondersteunen.

Op veel plaatsen in de wereld is het moeilijk fietsen vanwege slechte wegomstandigheden of gebrek aan infrastructuur.

Deze video van Casey Neistat, een New Yorker, die probeert te fietsen in New York City was hilarisch. Hoewel hij probeerde het belachelijk te maken om in grote steden te rijden, is het niet zo ver van de waarheid.

U kunt niet veel doen aan het gebrek aan fietsinfrastructuur in uw stad, tenzij u dit voorstelt aan uw gemeenteraad.

De enige aanbeveling die ik kan geven, is om een route naar je werk te kiezen die voor jou veilig is.

Het kan wat langer duren om er te komen, maar het is mogelijk om een betere route of een route met minder verkeer te vinden.

Het Weer

Als je niet in een gebied woont waar het altijd zacht weer is, moet je door slecht weer fietsen.

Wintermaanden kunnen sneeuw, regen en kou met zich meebrengen tijdens uw woon-werkverkeer.

17% van de fietspendelaars zei dat het weer hun grootste probleem was bij het fietsen naar het werk.

Al deze weersomstandigheden kunnen worden overwonnen met de juiste instelling en de juiste uitrusting.

Ik heb uitgebreid geschreven over hoe je met de fiets naar het werk fietst in de regen, en weet uit ervaring dat regen geen belemmering hoeft te zijn voor je woon-werkverkeer.

Hoe zit het met sneeuw?

Het is mogelijk, dat weet ik zeker, maar het lijkt een gek idee. Ik woon niet dichtbij genoeg om die kans te krijgen. Persoonlijk denk ik niet dat ik het zelfs maar zou willen proberen.

Het slechtste weer in mijn ervaring is een zware tegenwind.

Op de heerlijke dagen dat je de wind in de rug hebt, heb je het gevoel alsof je vliegt. Je hebt het gevoel dat elk pedaal je naadloos voortstuwt.

Het kan moeilijk zijn om van de rit te genieten als de wind in je gezicht waait en elk pedaal in je kuiten zit. Als ik tegenwind heb, probeer ik me betere dagen te herinneren.

Het kan moeilijk zijn, vooral als je er tegenop ziet om de hele dag te moeten werken.

Dit gevoel was er al eerder en ik weet dat het iets is dat ik weer zal voelen. Soms betekent het overwinnen van een gebrek aan motivatie en luiheid dat je jezelf dwingt om op de fiets te stappen en te gaan.

Net als bij elke oefening, zul je blij zijn dat je het gedaan hebt als je eenmaal begint. Het kan echter wat extra moeite kosten om aan de slag te gaan.

Eekhoorns, Stinkdieren En Andere Problemen

Ik kreeg een paar reacties die voor mij humoristisch waren, maar voor de forens heel serieus. Een man zei dat stinkdieren zijn grootste probleem waren.

Blijkbaar ontmoet hij tijdens zijn ochtendrit een groep stinkdieren die hij moet vermijden.

Soms kom ik op kantoor een beetje stinkend van mijn rit, maar kun je je de geur voorstellen als je opdaagt nadat je bent bespoten door een stinkdier? Hahaha.

Een andere forens zei dat eekhoorns een probleem vormden tijdens zijn woon-werkverkeer, omdat ze graag voor fietsen rijden.

Het is geen probleem voor mij tijdens mijn woon-werkverkeer, maar het was een probleem bij bepaalde fietstochten.

Fietsers werden vaak ontweken door eekhoorns en herten, wat een probleem was omdat je ze niet wilde raken.

Andere problemen waar mensen mee te maken kregen, waren onder meer het oplossen van hun eigen fietsproblemen of het inademen van de vervuilende gassen van de auto die ze volgden.

Omgaan met lekke banden was een probleem voor een kleine minderheid, terwijl anderen zeiden dat lekke banden geen probleem waren, omdat ze ze snel konden repareren.

Er Zijn Problemen, Maar Laat Ze Je Niet Tegenhouden!

Je kunt excuses of problemen vinden om met de fiets naar je werk te gaan als je kritischer bent. Er zijn veel problemen die elke fietsforens moet overwinnen.

Het goede nieuws is dat, hoewel er problemen zijn, er ook enorme voordelen zijn.

Woon-werkverkeer op de fiets is goed voor je gezondheid, het helpt de CO2-uitstoot in ons milieu te verminderen en het is leuk. We zijn er zeker van dat je blij zult zijn dat je bent begonnen. Pak je fiets uit de kast en zet een helm op. Probeer het eens. Je zult blij zijn dat je het gedaan hebt. Veel rijplezier!

Tyler is de oprichter van bicycle2work en een levenslange fietser. Hij begon als kind met een BMX en groeide uit tot een liefde voor racefietsen, cruisers en mountainbikes. Tyler bracht een week door met rijden naar Mexico en het eten van taco’s voordat hij naar huis terugkeerde. Meer informatie over Tyler vind je op bicycle2work.com/about-tyler-smith/